کاربرد برش لیزر در صنعت روشنایی

برش لیزر در صنعت روشنایی چه کاربردی دارد؟ استفاده از تکنولوژی برش توسط اشعه لیزر امروه سبب رویداد تحولات عظیمی در صنایع مختلفی از جمله دکوراسیون، روشنایی، پوشاک و… شده است. این فناوری جدید علاوه‌بر برش فلزات، قابلیت برش غیر فلزات را نیز داراست. لیزر به عنوان یک فناوری جدید، امروزه نقش مهمی در زیبا سازی محیط ایفا می‌کند. می‌دانید که امروزه یکی دیگر از اهداف استفاده از نورپردازی در دیزاین‌ها، زیباسازی محیط است. استفاده از برش لیزر در صنعت روشنایی، در جهت تولید چراغ های رومیزی و انواع آباژور های کاغذی، نمدی و چوبی و …. امروزه بسیار مورد استقبال تولیدکنندگان قرار گرفته است. در این مقاله به بررسی نقش لیزر در این صنعت می‌پردازیم.

نحوه تولید صنایع روشنایی با استفاده از برش لیزر

همانطور که می‌دانید تکنولوژی برش لیزر بر روی سیستم پردازش غیر تماسی بنا شده است. در این تکنولوژی نوین با استفاده از یک پرتو اشعه لیزر با چگالی بالا، دمای سطح قطعه کار تا رسیدن به درجه ذوب متریال قطعه بالا برده می‌شود. گاز پرفشار اعمال شده سطح قطعه کار را می‌برد تا عمل برش کامل شود. کل روند این فرآیند توسط ماشینکاری CNC، بدون تماس و بدون تغییر شکل قطعه کار در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود.

حال در صنعت روشنایی با دادن طرح دلخواه و یا سفارشی به سیستم هوشمند دستگاه برش، طرح موردنظر بر روی سطح قالبی که لامپ در آن قرار می‌گیرد برش داده می‌شود. این فرآیند باعث می‌شود زمانی که لامپ در قالب قرار می‌گیرد و روشن می‌شود، پرتوهای نور در حالتی زیبا و جذاب ایجاد شوند.

درباره ورق استیل بیشتر بدانید

کاربرد برش لیزر در صنایع روشنایی

همانطور که می‌دانید انجام عمل برش توسط اشعه لیزر با دقت و ظرافت بسیار بالایی انجام می‌شود به همین سبب کاربرد زیادی در تولید انواع زیورآلات دکوری دارد. عمده کاربرد استفاده از دستگاه برش لیزر در صنعت روشنایی، در جهت زیباسازی لامپ‌ها و دیگر اکسسوری های نورپردازی  است.

موارد استفاده برش لیزر در دیگر محصولات

  • آباژورهای لامپی با روکش کاغذی
  • آباژور یا لامپ با طرح های سه بعدی چوبی و نمدی
  • چراغ های رومیزی فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین امروزه در تولیدات لامپ‌ های اصلی از لوله های فلزی بسیار بزرگ استفاده می‌شود. این لوله‌ها به سبک ‌های متفاوت و با متریال های مختلف تولید می‌شوند. دستگاه برش لیزری به دلیل سازگاری با انواع متریال ها و سبک‌های مختلف تبدیل به بهترین گزینه در ساخت صفحات و لوله‌های مناسب شده است.

درباره برش لیزر روتاری بیشتر بدانید

مزایای استفاده از برش لیزر در صنایع روشنایی

استفاده از دستگاه برش لیزر در روشنایی از چند مزیت ویژه برخوردار است که در زیر به اختصار برای شما بیان می‌کنیم.

  1. استفاده از دستگاه برش لیزر بسیار ساده است و نیاز به داشتن دانش تخصصی ندارد.
  2. سرعت انجام عمل پردازش در دستگاه برش لیزری بسیار بالاتر از دیگر روش‌های سنتی است.
  3. دستگاه برش لیزری از دقت بسیار بالایی برخوردار است. درنتیجه برش نهایی، سطح قطعه کار کاملا تمیز و زیبا است و مواد سرد اصلی را می‌توان به صورت یک الگوی هنری زیبا پردازش کرد.
  4. دستگاه برش لیزر می‌تواند سطح قطعه کار را با کیفیت بهتری برش دهد و در همین راستا فرآیندهای ماشینکاری را کاهش دهد.
  5. برش ورق استیل با روش‌های سنتی دیگر مانند برش، پانچ و خمش نیازمند تعداد قالب زیاد است. اما استفاده از دستگاه برش لیزر تمامی این فرآیندها را به یکباره و بدون نیاز به قالب‌های ویژه انجام می‌دهد.
  6. استفاده از برش لیزر در تولیدات صنعت روشنایی مقرون به صرفه تر از دیگر روش‌های سنتی است.

جمع بندی

در این مقاله به نقش برش لیزر در صنعت روشنایی پرداختیم. مطمئنن برای شما هم پیش آمده است که به هنگام خرید یک لامپ و یا آباژور اصلی‌ترین نقطه‌ای که به آن توجه می‌کنید ظاهر آن است. ارتقا مدل شکل و ظاهر این اشیای نورانی جذاب در صنعت به سرعت انجام می‌شود. فلذا تولیدکنندگان در جهت پیشرفت در این زمینه نیازمند یک روش انعطاف پذیر برای پردازش هستند. استفاده از برش لیزر در صنعت روشنایی این نیاز مهم تولیدکنندگان را به خوبی برطرف ساخته است.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *