کاربرد برش لیزر در ساخت آسانسور

با پیشرفت روز افزون صنعت ساخت و ساز در شهرهای بزرگ، تعداد ساختمان‌ها و آسمان خراش‌ها بیشتر شده است. برای درک بهتر اهمیت آسانسورها و بالابرها کافیست خودتان را در حالی که کلی خرید کرده‌اید در یک مرکز خرید بزرگ چند طبقه تصور کنید. آیا بدون آسانسورها یا بالابر به مشکل نمی‌خورید؟

 باتوجه به ضرورت استفاده از آسانسورها در ساختمان‌ها و مراکز خرید، بازار تولید و فروش آسانسورها چند برابر شده است. برای ساخت آسانسورها بیشتر از فلزات مانند ورق‌های فولادی استفاده می‌شود. همچنین نیاز به یک روش سریع و بادقت برای انجام انواع برشکاری‌ها و پردازش قطعات داریم.

طراحی و تولید قطعات آسانسور در گذشته ساده‌تر بود اما امروزه با طراحی‌های پیچیده‌تر در بخش‌های مختلف آسانسورها مواجه هستیم. برشکاری، سوراخکاری و حکاکی در بخش‌های مختلف برای تولید آسانسور مورد استفاده قرار می‌گیرد که بسیار حساس و زمان گیر است. انجام برشکاری، سوراخکاری و حکاکی با روش‌های قدیمی و سنتی هزینه زیادی دارد و از طرفی دقت لازم را ندارد. با توجه به اینکه بهترین راه برای بالا بردن سرعت و دقت برشکاری استفاده از دستگاه‌های برش لیزر می‌باشد پس بیشترین استفاده را در ساخت آسانسورها دارد.

به طور کلی استفاده از دستگاه برش لیزر باعث بالا رفتن کیفیت، سرعت و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. در این مطلب اطلاعات مفیدی را درباره استفاده از دستگاه برش لیزری در ساخت آسانسورها خواهیم گفت؛ پس با ما همراه باشید.

موارد کاربرد کاربرد برش لیزر در ساخت آسانسور

موارد کاربرد کاربرد برش لیزر در ساخت آسانسور

در ادامه به بررسی موارد کاربرد برش لیزر در ساخت آسانسور میپردازیم

  1. چرخه پردازشی کوتاه با برش لیزر در ساخت آسانسور

آسانسورها قطعات متنوع و زیادی دارند که هر کدام کاربرد خاصی دارد. چرخه پردازشی کوتاه بر روی قطعات با نام (پردازش دسته ای) هم شناخته می‌شود. این تنوع بالا در قطعات باعث می‌شود تا برخی قطعات تنها برای تعداد خاصی از مشتریان و با توجه به نیاز آن‌ها طراحی و تولید شود. تولید این قطعات نیازمند برنامه ریزی دقیق برای بالا بردن سرعت تولید قطعه می‌باشند اما در اکثر شرایط این امر امکان پذیر نیست. به ناچار این قطعات خاص وارد چرخه تولید طولانی‌تر می‌شوند که این موضوع یکی از مشکلات بزرگ برای ساخت آسانسورها می‌باشد.

لیزر فیبر علاوه بر بالا بردن کیفیت و سرعت برش باعث کاهش هزینه‌های شما نیز می‌شود.

  1. تولید کارآمد و کیفیت بالا قطعات با برش لیزر در ساخت آسانسور

یک محصول تولیدی عمدتا باید دو ویژگی مهم را دارا باشد:

اول کیفیت محصول تولیدی که همیشه یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای ما محسوب می‌شود. دوم راندمان تولید محصول که بیشتر با سرعت تولید مطرح می‌شود. برش لیزری می‌تواند انواع قطعات را  بدون تغییر شکل و دفرمه شدن برش دهد. همچنین قابلیت اجرای حکاکی‌ انواع طرح‌های مختلف را بر روی سطوح دارد. در مجموع شما با یک محصول با کیفیت طرف هستید که قابلیت رقابت در بازار پرتقاضای تولید آسانسور را دارد.

  1. انعطاف پذیری پردازش بالای برش لیزر در ساخت آسانسور

با کمک برش لیزر هیچ محدودیتی برای برش‌ها و طرح‌ها وجود ندارد. صنعت ساخت آسانسور تنوع بالایی دارد. این تنوع بالا باعث بروز رقابت شدیدی بین تولیدکنندگان شده است. پردازش و برش با روش‌های سنتی پاسخگوی این نیاز تولیدکنندگان نیست زیرا بسیار زمان‌بر و پر هزینه هستند. از طرحی نیروی کار بیشتری لازم است. دستگاه برش لیزر با سرعت بالاتر و هزینه کمتر قابلیت انعطاف پذیری بالایی در تولید قطعات ایجاد می‌کند.

  1. تولید ضایعات کمتر

یکی از اصلی‌ترین مشکلات در پروسه تولید یک محصول، ایجاد ضایعات می‌باشد. روش‌های سنتی برشکاری علاوه بر دقت و کیفیت پایین، ضایعات زیادی را تولید می‌کنند. دستگاه‌های برش لیزر از جهت اتوماتیک بودن و دقت بالا در محاسبات برشکاری و سوراخکاری کمترین ضایعات را تولید می‌کنند.

  1. تنوع در برش لیزر در تولید آسانسور

برای تولید یک آسانسور شما همیشه با یک نوع فلز یا یک متریال ثابت طرف نیستید. بهترین روش برای تولید قطعات مربوط به ساخت آسانسور باید امکان تنوع در متریال برش داده شده را داشته باشد. برش لیزر امکان سوراخکاری، حکاکی و برش انواع فلزات مختلف را دارد پس بهترین گزینه برای تولید کنندگان است.

اتوماتیک شدن پروسه تولید

دستگاه‌های برش لیزری اگر مجهز به سیستم CNC باشند، به طور کامل اتوماتیک هستند و شما تنها نیاز به یک اپراتور دارید. از مزایای این موضوع می‌توان به کاهش هزینه‌ها و افزایش دقت برش اشاره کرد.

در حال حاضر رایج‌ترین آسانسورها، آسانسورهای عمودی هستند. این آسانسورها در اکثر مراکز تجاری بزرگ، آسمان خراش‌ها، مترو و ساختمان‌های مسکونی استفاده می‌شوند. در چند سال اخیر و با توجه به تغییر سبک معماری ساختمان‌ها، زندگی بدون آسانسورها تقریبا غیر ممکن شده است.

در گذشته سازندگان آسانسورها از تیغ‌های اره‌ای و دستگاه‌های پانچ‌ چند ایستگاهی برای تولید آسانسور استفاده می‌کردند. به دلیل هزینه بالا و تولید ضایعات بیشتر در کنار کیفیت پایین آسانسورهای تولید شده این روش کارآمد نبوده است. به همین دلیل شرکت‌ها آسانسور سازی همواره دنبال یک روش بهتر و کارآمدتر برای پردازش قطعات بوده‌اند.

 آسانسورها معمولا از قطعات فولادی و استیل‌های ضد زنگ 3 میلی‌متری تولید می‌شوند. در چند سال اخیر دستگاه‌های برش لیزر با داشتن ویژگی‌هایی مانند دقت بالا در برشکاری، راندمان پردازش بالاتر و هزینه کمتر، جایگزین روش‌های سنتی برشکاری شده‌اند. امروزه تمامی شرکت‌های برزگ تولید آسانسور از این فناوری استفاده می‌کنند.امیداریم توانسته باشیم به شما اطلاعات جامعی درباره کاربرد برش لیزر در ساخت آسانسور به شما داده باشیم

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *