خرید ورق استیل آجدار | قیمت + مشخصات

زندگی صنعتی ما بدون فلزات و آلیاژ‌ها مثل انواع ورق استیل آجدار امکان پذیره؟ فلزات در انواع مختلف مانند لوله‌ها، میلگرد و انواع ورقه‌های استیل تولید می‌شوند. در این مقاله مشخصات و قیمت یکی از مهم‌ترین قطعات فلزی یعنی ورق استیل آجدار یا صفحه آجدار را بررسی خواهیم کرد . قبل از توضیح بیشتر به شما پیشنهاد می‌کنیم تا خودتان را در وسط یک مجتمع بزرگ تجاری تجسم کنید. با کمی دقت شما میتوانید در قسمت‌های مختلف این مرکز تجاری کاربردهای متفاوتی از ورق استیل آجدار را مشاهده کنید؛ از ورودی پله‌های برقی، سطح‌های شیبدار متحرک که برای جابه‌جایی وسایل خود استفاده می‌کنید تا کف آسانسور‌ها همه از ورق استیل آجدار استفاده شده است. پس با ما همراه باشید.

ورق استیل آجدار چیست؟

ورق استیل آجدار چیست

ورق استیل آجدار در واقع یک ورق فلزی با ضخامت‌های معمول است که بر روی سطح آن برجستگی‌هایی با الگویی‌هایی یکنواخت وجود دارد. تفاوت اصلی و عمده این ورق‌ها در همین الگوهای برجسته است، اما علت وجود آن‌ها چیست؟ برجستگی‌ها یا آج‌های ایجاد شده در سطح ورق‌ها برای بالا بردن سطح اصطکاک ایجاد شده است. به بیان ساده‌تر ورق‌های فلزی اغلب اوقات دارای سطح صاف و لغزنده (صیقلی) هستند اما این برجستگی‌ها سطح اصطحکاک را بیشتر می‌کنند، درنتیجه از سر خوردن اجسام مختلف بر روی سطح جلوگیری می‌کنند.

انواع ورق استیل

این برجستگی‌ها از لحاظ ظاهری اشکال متفاوتی دارند. هر شرکت تولید کننده ورق استیل آجدار می‌تواند از طرح‌های منحصر به خود هم استفاده کند اما اغلب یک قالب کلی وجود دارد. برای دسته‌بندی انواع این آج‌ها در واقع لبه‌ خارجی آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. ضخامت آج‌ها بین (1 تا 10 میلی‌متر) متفاوت است. لبه خارجی این اشکال هندسی به 9 گروه تقسیم بندی می‌شود:

  1. لبه تیز یا سوزنی (Needle pattern checker plate)
  2. لبه عدسی (Lentil pattern diamond plate)
  3. لبه گرد (Round projection diamond plate)
  4. لبه گرد دو خط (Two-bar pattern diamond plate)
  5. لبه گرد سه خط (Three-bar pattern diamond plate)
  6. لبه گرد چهار خط (Four-bar pattern diamond plate)
  7. لبه گرد پنج خط (ّFive-bar pattern diamond plate)
  8. لبه الماسی یا ذوذنقه (Diamond pattern checker plate)
  9. لبه مربعی (Square pattern diamond plate)

البته دسته‌بندی‌های مختلفی برای انواع ورق‌های آجدار وجود دارد و محدود به یک دسته‌بندی واحد نیست.

ورق‌های آجدار از نظر نوع ساختار به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  1. ورق استیل آجدار پرسی:این ورق همانطور که از نام آن پیداست، تحت فشار و پرس تولید می‌شود. در واقع آج‌ها بر روی سطح این ورق حکاکی می‌شود. این ورق به دلیل سادگی در فرایند تولید اغلب قیمت کمتری دارد و در ایران هم تولید می‌شود. این ورق باتوجه به قیمت کمتر و عملکرد قابل قبولی که دارد یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما محسوب می‌شود.در برخی شرایط خاص به علت وجود فضای خالی در زیر صفحه که وزن زیادی بر روی آن قرار می‌گیرد در بلند مدت دچار تغییر فرم نسبی و ساییدگی می‌شود که برای بیشتر مصارف عادی قابل چشم‌پوشی است.
  2. ورق استیل آجدار فابریک:در فرایند تولید این ورق یک لایه آج به طور مجزا اضافه شده است. از تفاوت‌های استیل آجدار فابریک نسبت به استیل آجدار پرسی می‌توان به قیمت بیشتر، فرایند تولید پیچیده‌تر و از همه مهم‌تر وزن بیشتر آن اشاره کرد. وزن بیشتر این صفحه باعث می‌شود تا مقاومت بیشتری نسبت به استیل‌های پرسی داشته باشد و به اصطلاح در بلند مدت عملکرد بهتری در شرایط پرفشار دارد.
  3. جنس ورق‌های آجدار:این ورق‌های آجدار با نام‌های متفاوتی مانند Tread plate و Diamond plate در بازار جهانی شناخته می‌شوند. جالب است بدانید که جنس ورق‌های آجدار به طور کلی متفاوت است. ورق‌های آجدار از انواع استیل‌های ضد زنگ، فولاد، گالوانیزه و آلومینیوم تشکیل شده است که محبوب‌ترین و پر کاربرد‌ترین آن‌ها از استیل‌های درجه 304 و 316 ساخته شده است.
  4. ضخامت ورق‌های آجدار:ورق‌های آجدار در ضخامت‌ها و ابعاد مختلف تولید می‌شوند که این موضوع تاثیر مستقیم بر قیمت ورق آجدار دارد. در بازار ایران، ورق آجدار به طور کلی با ابعاد (2 در1 تا 2 در6 متر) وجود دارد. وزن ورق آجدار بسته به جنس آن (بین 15-45 کیلوگرم) متفاوت است. ورق‌های گالوانیزه معمولا بیشترین وزن را دارند.

ویژگی‌های ورق استیل آجدار:

ویژگی‌های ورق استیل آجدار

  1. قابلیت جوش پذیری با انواع روش‌های رایج، یکی از اساسی‌ترین قابلیت‌های ورق‌های استیل آجدار محسوب می‌شود که امکان استفاده از این ورق‌ها را در شرایط مختلف میسر می‌کند.
  2. مقاومت در برابر پوسیدگی و انواع خوردگی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های استیل‌ها محسوب می‌شود.
  3. استیل‌ها به دلیل وجود لایه محافظی از جنس اکسیدکروم قابلیت ضد زنگ بودن را دارند.
  4. امکان استفاده دوباره و بازیافت پذیری استیل‌های آجدار.
  5. استفاده توسط معماران در انواع طراحی‌های داخلی به دلیل داشتن بدنه براق و ظاهر زیبا.
  6. این ورق به‌ دلیل ساختار خود عموما عمر بسیار بالایی دارد و عملکرد آن تحت فشار و در شرایط مختلف قابل قبول است.
  7. این ورق‌ها قابلیت انعطاف‌پذیری قابل قبولی دارند.

ورق استیل آجدار با توجه به ویژگی‌هایی که گفته شد یکی از پرکاربردترین و بهترین گزینه‌ها برای مصارف مختلف می‌شود. از ورق‌های استیل آجدار به طور عمده در ساخت انواع ساختمان‌ها با کاربری‌های مختلف نظیر مراکز تجاری و بیمارستان‌ها، ساخت مخازن صنعتی، ساخت انواع دستگاه‌های صنعتی، صنعت ساخت خودرو و کشتیرانی و حتی تولید مواد غذایی نیز کاربرد دارد.

ضخامت، ابعاد و وزن ورق استیل آجدار

ورق استیل‌ آجدار در ابعاد، ضخامت و وزن‌های متفاوتی تولید می‌شود اما قیمت ورق استیل بر اساس وزن آن تعیین می‌شود. ورق‌های استیل با توجه به تنوع در مدل‌ها، ابعاد متفاوتی دارند.  

ابعاد ورق‌های استیل بین 1000 تا 2500 میلی‌متر متغیر است. این ابعاد برای طول و عرض (100 و 1250) و (2000 و 2500) میلی‌متر است.

ضخامت ورق‌های استیل آجدار بین 1 الی 5 میلی‌متر متغیر است.

درباره جوش لیزر بیشتر بدانید.

قیمت ورق استیل آجدار:

ضخامت، ابعاد و وزن ورق استیل آجدار

ورق‌های آجدار روسی، تایوانی، چینی و ایرانی با توجه به ویژگی‌های گفته شده قیمت‌های متفاوتی در بازار ایران دارند. موارد مختلفی مانند جنس بدنه، وزن، ابعاد و حتی نوسانات ارزی و هزینه‌های گمرک در قیمت ورق آجدار تاثیر دارند. برای استعلام قیمت دقیق و به روز از طریق شماره‌های زیر با کارشناسان سپهر استیل در ارتباط باشید.

منبع:

chequered-platel

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *