کاربرد برش لیزر در صنعت تجهیزات بدنسازی

قبل از پرداختن به  کاربرد برش لیزر در صنعت تجهیزات بدنسازی بهتر است بدانید امروزه داشتن اندام زیبا بسیار اهمیت پیدا کرده و رفتن به باشگاه‌های تناسب اندام در سال‌های اخیر بسیار رونق گرفته است. همین امر سبب تقاضای افزایش امکانات ورزشی در باشگاه‌های بدنسازی شده است. این تقاضا از سوی جامعه باعث پیشرفت صنعت ساخت تجهیزات بدنسازی و ایجاد فرصت‌های شکوفایی تجاری قوی را برای تولید کنندگان تجهیزات بدنسازی به ارمغان آورده است.

همین افزایش تقاضا و شکوفایی تجاری موجب پا به عرصه گذاشتن روش‌های نوین و جدید در ساخت تجهیزات حرفه‌ای‌تر در این شاخه شده است. یکی از روش‌های جدیدی که در خط تولید دستگاه‌ها و تجهیزات ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد بهره‌مندی از فناوری لیزر است. استفاده از دستگاه‌های برش لیزر در ساخت تجهیزات بدنسازی باعث افزایش سرعت تولید شده است. همچنین فناوری استفاده از لیزر امنیت تجهیزات ورزشی را نیز دوچندان کرده‌ است. از طرفی ظرافت و تمیزی استفاده از لیزر در ساخت، موجب شکل و شمایل زیباتر تجهیزات بدنسازی شده است. تمامی این موارد با همراه شدن شیوه‌های تولید مقرون به صرفه، باعث شده تا استفاده از فناوری لیزر در ساخت این دستگاه‌ها تبدیل به برترین گزینه شود.

صنعت تجهیزات بدنسازی

نیاز به ورزش و باشگاه‌های بدنسازی امروزه برکسی پوشیده نیست. تمایل برای رسیدن به یک اندام ایده‌ال نیاز جامعه به تجهیزات مدرن‌تر و پیشرقته‌تر در باشگاه‌های بدنسازی را افزایش می‌دهد. تجهیزات بسیاری از شرکت‌های تولید کننده تجهیزات بدنسازی با پیشرفت‌های بازار همگام هستند. این هماهنگی بدین صورت است که نوآوری‌های تکنولوژیکی را افزایش می‌دهند، فرآیندهای تولید را بهبود می‌بخشند و برای بهبود کیفیت محصول و رقابت در بازار محصول خود تلاش می‌کنند.

درباره جوش لیزر بیشتر بدانید

فناوری نوین برش لیزر به طور گسترده استفاده زیادی در بخش پردازش صنعت تجهیزات تناسب اندام دارد. دستگاه‌های برش لیزری به عنوان یک انقلاب تکنولوژیکی نه تنها در زمینه پردازش ورق فلزی در یک صنعت تجهیزات بدنسازی، بلکه تبدیل به یک “مرکز ماشینکاری” در زمینه پردازش ورق‌های فلزی شده است.

نحوه تولید تجهیزات بدنسازی توسط برش لیزر

تجهیزاتی که در باشگاه‌های بدنسازی استفاده می‌شوند، توسط تعداد زیادی لوله پردازش شده‌اند. فناوری لیزر می‌تواند برش و سوراخ کاری انواع لوله‌های سنتی یا خاص مانند لوله‌های گرد، لوله‌های مربع، لوله‌های بیضی، لوله‌های D شکل و غیره را تکمیل کند و پردازش گرافیکی منحنی پیچیده دلخواه را بر روی سطح لوله فلزی انجام دهد.

در گذشته تولید ورق‌های فلزی با استفاده از روش‌های سنتی مانند انجام فرآیندهای برش، پانچ و سوراخ کردن توسط قالب‌های مختلف و انجام عملیات مهر زنی به شیوه سنتی انجام می‌گرفت. اما این روش‌های سنتی جدا از اینکه نتیجه دلخواه مشتری را حاصل نمی‌کرد، از جنبه اقتصادی نیز به هیچ عنوان مقرون به صرفه نبود. در مقابل، با ظهور دستگاه های برش لیزر دیگر نیازی به انجام این فرآیندها نیست. دستگاه‌های برش مستقیماً نقشه‌های الکترونیکی را برای تولید محصولات نهایی پردازش می‌کنند و اثر برش در محصول نهایی از نظر کیفیت بسیار بهتر است.

درباره برش لیزر روتاری بیشتر بدانید

استفاده از فرآیند برش لیزر در تجهیزات بدنسازی می‌تواند به طور خودکار فرآیندهای سنتی اره کردن، پانچ کردن، حفاری و سایر فرآیندهای پیشین را در یک دستگاه کامل کند. این فناوری می‌تواند برش، سوراخ باز، برش کانتور و الگوی برش لوله ها از مواد مختلف، خواه لوله گرد، مربع باشد را انجام دهد. برش لیزر در تجهیزات بدنسازی توسط دستگاه‌های برش بدون تماس و با استفاده از اشعه پرانرژی لیزر انجام می‌شود. این فناوری موجب می‌شود که هیچ فشار مکانیکی روی قطعه کار ایجاد نشود. همچنین به دلیل اینکه منطقه تحت تأثیر گرما کوچک است، لوله دچار تغییر شکل نمی‌شود.

شایان به ذکر است که برش لیزری تجهیزات بدنسازی نیاز به مواد مصرفی اضافی ندارند، عملکرد تجهیزات در طی فرآیند بسیار پایدار است، عمل سایش بسیار کم است. و در همین راستا می‌توان گفت که دستگاه برش لیزری عملکردهای متعددی دارد. این دستگاه تا حد زیادی مراحل پردازش و فضای کف را کاهش می‌دهد و حالت پردازش خودکار و کارآمد در قطعه کار را امکان پذیر می‌کند.

مزایای استفاده از برش لیزر در صنعت تجهیزات بدنسازی

  • استفاده از برش لیزر در صنعت پردازش ورق استیل موجب شده است که سرعت و راندمان تولید به صورت چشمگیری افزایش یابد. این مزیت در نهایت باعث کوتاه‌تر شدن روند چرخه تولید محصولات شده است.
  • دستگاه برش لیزر با طراحی خاص همزمان قادر به انجام عملیات برش و سوراخ کردن است. این قابلیت منحصر به فرد سبب شده تا در برش و سوراخ کردن لوله‌هایی که به دلیل فرآوری صفحات در صنعت سطوح آن‌ها نازک شده است بسیار کاربرد داشته باشد.
  • استفاده از دستگاه برش لیزر بسیاری از مراحل دست و پا گیر سنتی را از فرآیند تولید حذف کرده است. در نتیجه هزینه تولید کاربران را کاهش داده و دارای درجه بالایی از اتوماسیون است.
  • فناوری برش لیزر با از بین بردن مرزهای تولید فرآوری سنتی فلزات، فرآیند تولید را ارتقا بخشیده است. این عملیات در مدت زمان کوتاه راندمان تولید را تا حد زیادی بهبود بخشیده و به تولیدکنندگان این امکان را داده است که به راحتی با تقاضای سفارش مشتریان تیراژ بالا کنار بیایند و رقابت پذیری خود را در بازار فروش بهبود بخشند.
  • استفاده از روش‌های سنتی همواره نیازمند فرآیندها و تجهیزات بیشتری برای انجام عملیات برش بوده است. این درحالی است که دستگاه برش لیزری نیازی به انجام این روش‌ها ندارد و می‌تواند طی زمان کوتاه‌تر و هزینه کمتر قطعات کار باکیفیت‌تری را برش دهد.

جمع بندی

در این مقاله به طور اختصاصی به کاربرد ویژه برش لیزر در صنعت تجهیزات بدنسازی پرداختیم. شرکت سپهر استیل با فناوری برش لیزر حرفه‌ای، می‌تواند لوله‌هایی با اشکال مختلف را برای صنعت تجهیزات بدنسازی برش دهد و هر فرم منحنی پیچیده و مطابق با نیاز مشتریان خود را روی سطح لوله‌ها پردازش کند.

منبع : allwinmac

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *